Dragi znalci!

Znamo da novac pokreće svijet. Ekonomija, pak, stvara vrijednost i novac. Država i tržište uvelike oblikuju ekonomiju. Može li biti jednostavnije? Ipak, u pozadini svega su ljudi – menadžeri, poduzetnici, vlasnici, zaposlenici, političari, poslovni partneri, kupci. Danas vjerojatno ne postoji organizacija koja svoj uspjeh nije izgradila na entuzijazmu pojedinaca. Entuzijazam je presudan ne samo za osobni, nego i za poslovni i organizacijski iskorak.

Međutim, pitanje od jednog eura glasi: može li entuzijastični pojedinac promijeniti svijet. Na istom tragu nalazi se i pitanje od tisuću eura: čini li skupina entuzijastičnih zaposlenika organizaciju uspješnom. Za deset tisuća eura mogli bismo pitati: hoće li zaposlenici biti entuzijastični ako izostane podrška vrha organizacije. Našu intelektualnu maštu može raspiriti i dilema od sto tisuća eura: što trebaju činiti lideri i menadžeri za stvaranje entuzijazma kod svojih zaposlenika. Konačno, slijedi i pitanje od milijun eura: može li nas kolektivni entuzijazam dovesti u slijepu ulicu. Kako obično biva, postavljena pitanja čine se lakšima od traženih odgovora. Možda i zbog toga što tijekom vremena pitanja, tj. problemi, ostaju isti, ali se mijenjaju odgovori, tj. rješenja.

Jedno od pitanja i dilema s kojim se u proteklih nekoliko mjeseci suočilo uredništvo Ekonomskog znalca bilo je kako povećati kvalitetu, vidljivost i reputaciju časopisa. Odgovor smo pronašli s druge strane kanala La Manche. Na valu entuzijazma, uspostavili smo suradnju s vodećim europskim poslovnim časopisom. Britanski The Economist prepoznao nas je kao pouzdanog i relevantnog partnera. Što to znači za naše čitatelje? U svakom tiskanom broju objavit ćemo jedan prilog koji je upravo napisan i objavljen na webu ili u tiskanoj verziji The Economista. Usto, svaki mjesec naši će čitatelji moći u online izdanju Znalca popratiti na hrvatskom jeziku novi članak koji je pripremljen u redakciji tog uglednog poslovnog časopisa. Smatramo da je to važan početak i snažan poticaj za ono što tek slijedi. Ni manje ni više, želimo postati referentno web mjesto koje će zainteresiranima ponuditi dodatne sadržaje da bi se obogatilo opće razumijevanje ekonomskih i poslovnih kretanja u Republici Hrvatskoj i šire. S obzirom da se ništa (izuzev pisanja ovog uvodnika, op. a.) ne događa preko noći, svakim novim prilogom nastojimo služiti našu misiju i slijediti našu viziju. Pritom entuzijazma ne nedostaje. Posebice nas veseli entuzijazam autora priloga koji ulažu dodatni napor da bi s nama nesebično podijelili (možemo reći i darovali nam) svoje dugi niz godina stjecano znanje. Nimalo manje važan jest i entuzijazam svakog čitatelja koji sa znatiželjom prolazi kroz napisane retke. Čitanjem, promišljanjem o pročitanom i djelovanjem cijela ova inicijativa dobiva smisao. Stoga, podržimo jedni druge i nastavimo s jednakim entuzijazmom.

U novom broju Znalca može se pronaći za svakoga ponešto. Brzim pregledom ključnih riječi (programi lojalnosti, kreativnost i inovativnost, upravljanje rizicima, kamatne stope, digitalni rad, mentorstvo i vođenje) možete primijetiti da su obrađene teme aktualne i/ili svevremenske. Ako nešto baš moram posebno izdvojiti, onda je to svakako prilog o razvojnom mentorstvu. Ova drevna vještina često je olako shvaćena. Većina će nas vjerojatno pomisliti: ja jesam (ili mogu biti) dobar mentor. Da, samopouzdanje je uvijek dobrodošlo, no kako bismo postali još bolji, ponekad treba biti i samokritičan. Pozivam vas da pročitate mentorske priče i ostale priloge te provjerite imate li obilježja uspješnog mentora i dobrog vođe, posjedujete li recentna znanja o marketingu i upravljanju rizicima, tj. razmišljate li poput pravnika. Ako ste pritom još i entuzijastični složit ćete se da, unatoč izreci Benjamina Franklina “vrijeme je novac”, ipak nije sve u novcu nego možda razliku čini i poruka u kakvom svijetu želimo živjeti.

Tomislav Hernaus
GLAVNI UREDNIK ČASOPISA